Παρατήρησα ένα ενδιαφέρον φαινόμενο (όχι συγκλονιστικά πρωτότυπο, αλλά σίγουρα ενδιαφέρον) που αφορά ένα επεισόδιο κατά την ορκωμοσία του νέου δημοτικού συμβουλίου στο Δήμο Γορτυνίας (στη Δημητσάνα στην Αρκαδία). Η αλυσίδα αλληλοσυνδέσεων (το άρθρο κοπυπαστώθηκε επανειλημμένα σε πάμπολα χριστιανικά μπλογκ) φαίνεται να λήγει στη “Ρομφαία” η οποία μετέφερε πρώτη την ανακοίνωση της Μητρόπολης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως, η οποία υπογράφεται με τη φράση “Κλήρος και Λαός της Δημητσάνας”.
Διαβάστε το άρθρο της Ρομφαίας (η μόνη διαφορά με της Μητρόπολης είναι ότι είναι γραμμένο στο μονοτονικό) και μετά δείτε τα παρακάτω δύο βιντεάκια. Το πρώτο μπορείτε να το παραλείψετε, αλλά το έβαλα για να δείτε το ήρεμο κλίμα που επικρατούσε. Οι παπάδες κάνανε κανονικά τον αγιασμό τους, μετά έγινε η ορκωμοσία (σύμφωνα με το τυπικό του “Καλλικράτη”, αλλά δεν μπορώ να ξεχωρίσω στα σίγουρα από το βίντεο αν ο Δήμαρχος ορκίστηκε στο Ευαγγέλιο) και έπειτα ακολούθησε ολιγόλεπτη ομιλία/προσφώνηση του Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία.
Μετά το τέλος της ομιλίας του Μητροπολίτη, πήρε τον λόγο o Φράγκος Ιωάννης, εκλεγείς δημοτικός σύμβουλος με την “Λαϊκή Συσπείρωση Γορτυνίας”, υποστηριζόμενος από το ΚΚΕ (τα στοιχεία τα βρήκα στο Υπουργείο Εσωτερικών). Η δήλωσή του είναι στο 2ο βίντεο, στο σημείο 0’50” περίπου.
Ενημέρωση 26/8/2012: Ο χρήστης που είχε ανεβάσει τα βίντεο έκλεισε το λογαριασμό του. Αν ξανανέβουν και το αντιληφθείτε, παρακαλώ ενημερώστε με για να αντικαταστήσω τα νεκρά βίντεο στο άρθρο.
Ενημέρωση 16/1/2013: Βρέθηκε mirror για το δεύτερο βίντεο και αντικαταστάθηκε.
Η Μητρόπολη αναφέρει το περιστατικό ως εξής:
Μετά την ολιγόλεπτη προσφώνηση του Μητροπολίτου στον νέο Δήμαρχο, η οποία χειροκροτήθηκε από το πλήθος, ένα σημαίνον μέλος, περιφρονώντας την παρουσία του ιερού κλήρου, ομίλησε και είπε ότι δεν χρειαζόμασταν τους ιερείς, γιατί κατά τον κανονισμό δεν προβλέπεται η παρουσία του αρχιερέως και των ιερέων σε ορκωμοσία.
Τα περιφρονητικά για τον ιερό κλήρο αυτά λόγια, λεχθέντα μάλιστα σε επίσημη στιγμή και ενώπιον τόσου πλήθους, εξόργισαν τον Μητροπολίτη κ. Ιερεμία, ο οποίος με οξύτητα πράγματι και με θυμό επιτέθηκε στον υβριστή και με ισχυρά την φωνή του είπε[…]
Το βίντεο είναι εξόχως αποκαλυπτικό, μιας και ο Φράγκος λέει τα εξης:
Γεια σας, από τη “Λαϊκή Συσπείρωση” ο Γιάννης ο Φράγκος. Επειδή το άρθρο 52 και 54 του Ν.3852/2010, τα οποία ορίζουν την ορκωμοσία, δεν αναφέρεται η παρουσία ιερέων, δηλώνουμε ενώπιόν σας ότι υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα του λαού. Παρακαλούμε αυτή η δήλωσή μας να γραφεί στα πρακτικά. Ευχαριστώ.
Πρόκειται για μια πολιτική τοποθέτηση ενός εκλεγμένου εκπροσώπου του Δήμου Γορτυνίας, που επιθυμούσε να καταγραφεί η αντίρρησή του με τη θρησκευτική ορκωμοσία στα πρακτικά. Υπονοεί σαφώς ότι με κάποιον τρόπο η παρουσία του κλήρου καταπατά τα δικαιώματα του λαού (δεν είναι και ιδιαίτερα πρωτότυπη, ούτε ιδιαίτερα δηκτική δήλωση για κάποιον που ανήκει στο ΚΚΕ) Ο Μητροπολίτης βέβαια ενοχλήθηκε με το δικαίωμα του Φράγκου στη διαφωνία. Η ανακοίνωση θεωρεί αυτή τη δήλωση καθύβριση (απ’όσο φαίνεται, ο Φράγκος δεν ξαναπήρε το λόγο), ενώ η συμπεριφορά του Μητροπολίτη, που ήταν εκτός εαυτού όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, μειώνεται σε “ισχυρά φωνή” υπονοώντας μια ανύπαρκτη ψυχραιμία. (το διαγράφω γιατί παραείδα πως αναφέρει η ανακοίνωση “με οξύτητα και θυμό”)
Η αντίδραση του Μητροπολίτη ήταν η ακόλουθη σύμφωνα με την ανακοίνωση της Μητρόπολης (τα πλάγια γράμματα δικά μου):
Αυτό σε πείραξε, κύριε, εσένα, η παρουσία των ιερέων; Εμείς οι ιερείς και οι αρχιερείς αγωνιστήκαμε για να υπάρχει ελεύθερη πατρίδα και να κινείσαι εσύ ελεύθερος. Και λέγονται αυτά τα λόγια, χριστιανοί, εδώ στην Δημητσάνα, τον τόπο γέννησης του Πατριάρχου Γρηγορίου, που κρεμάστηκε για την πίστη και την πατρίδα; Ντροπή σε μερικούς και πάλι ντροπή τους, που βάλθηκαν να κάνουν την Ελλάδα μας άθεη. Δεν θα τους αφήσουμε. Εγώ εδώ που ήλθα εμπνέομαι από το σχοινί του Πατριάρχου Γρηγορίου και θέλω να γίνω αγωνιστής, θέλω να γίνω τρελλός για την πίστη την αγία. Να ξέρετε και να μάθετε ότι εδώ στην Δημητσάνα έχετε ένα τρελλό Δεσπότη, που δεν θα μείνει απαθής σε ανθρωπάκια και σε νάνους, που θέλουν να τα βάλουν με την άγια πίστη μας και να ξεριζώσουν την αγάπη μας στον Χριστό και την Παναγία, που μας άφησαν ως προίκα οι πατέρες μας. Εγώ είμαι τέκνον ήρωος αλβανικών ορέων και δεν σκοτώθηκε παλλικάρι 25 ετών στα αλβανικά βουνά ο πατέρας μου, για νάρχεται αυτός ο κύριος να περιφρονεί εδώ δημόσια τον ιερό κλήρο. Αφού λοιπόν, κατά τα λόγια του κυρίου αυτού, για τα οποία δεν άκουσα κανένα από σας να διαμαρτυρηθεί, αφού δεν χρειάζονται οι ιερείς στην ορκομωσία, διαμαρτύρομαι και εξέρχομαι από την αίθουσα και δίνω εντολή σε όλους τους ιερείς και τους μοναχούς να φύγουν και αυτοί από την αίθουσα […] Εμπρός, εμπρός! Πατέρες όλοι να φύγουμε, αφού μας περιφρονούν.
Τα παραπάνω είναι αυτά που θα ήθελε να είχε πει ο Μητροπολίτης. Συγκρίνετε τώρα αυτά με αυτά που όντως λέει και πράττει ο Μητροπολίτης στο βίντεο (τα μεταγράφω για την περίπτωση που κατέβουν τα βίντεο).
Μπορώ να απαντήσω; [στον Φράγκο] Δηλαδή δεν έπρεπε να γίνει ο αγιασμός; [ο Φράγκος προσπαθεί να απαντήσει κάτι εδώ, αλλά δεν ακούγεται καθαρά και διακόπτεται] Άθεα θέλετε να μας κάνετε την πατρίδα μας; Δεν ντρέπεστε καθόλου; [ο Φράγκος ακούγεται να προσπαθεί να πει κάτι που ξεκινά με “Τι λέει ο νόμος…”] Δεν ντρέπεστε καθόλου! [χειροκροτήματα] Ντροπή σας! [συνεχίζονται χειροκροτήματα] Άκου να σου πω, εδώ είναι πατρίδα του Αγίου Γρηγορίου του Ε’ [κινείται προς το μέρος του Φράγκου και κάποιος ακούγεται να λέει “Ήρεμα”] Ντροπή σας! Και να με πας στο δικαστήριο και να σου αποδείξω το ντροπή σας! Δεν ντρέπεσαι καθόλου! Άντε να χαθείτε! [ακούγονται ανάκατες φωνές από το ακροατήριο και γυρνά σε κάποιον στο πλήθος, που μάλλον του λέει να ηρεμήσει και του λέει:] Δε μου λέτε, κύριε [όχι στο Φράγκο] εγώ είμαι ο μόνος που πιστεύω στο Θεό και την Πατρίδα; Γιατί δεν το είπατε το “ντροπή”; [Κάποιος ακούγεται να φωνάζει “έξω οι άθεοι”.] Να χαθείτε, να χαθείτε! [γκουπ η ποιμαντορική ράβδος στο πάτωμα· την κίνηση αυτή την κάνει επανειλημμένα καθώς μιλάει] Πάτε να μας κάνετε άθεα την πατρίδα μας. [ανάκατες φωνές από το ακρωατήριο] Κύριε Δήμαρχε, [απευθύνεται στον Γιάννη Γιαννόπουλο, Δήμαρχο Γορτυνίας] έπρεπε να διαμαρτυρηθείτε γι’αυτό. Και βέβαια! Με το […] δεν […] ποτέ! Παρακαλώ! [προς το ακροατήριο] διαμαρτύρομαι και εξέρχομαι! Σιωπή! Σιωπή! [προσπαθεί να σιγάσει το ακροατήριο] Σταματήστε. Παρακαλώ. Για το λόγο που είπε διαμαρτύρομαι, εξέρχομαι και όλοι οι κληρικοί να βγούνε. [από το ακροατήριο κάποιοι φωνάζουν “όχι, όχι”. Κάποιος προσπαθεί να τον ηρεμήσει. Παίρνει ένα μικρόφωνο τώρα] Παρακαλώ! Όλοι οι κληρικοί […] έξω. [τον πλησιάζει ο Δήμαρχος, εν μέσω “όχι όχι”] Κι αν έχετε το […] να […] το λ[…] μου. [ο Δήμαρχος προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα λέγοντας πως οι άλλοι τον θέλουνε εκεί] Όχι! Όχι! Κατά το νόμο δεν επιτρέπεται να είναι η παρουσία ιερέων! Ε, φεύγομε λοιπόν! Όλοι οι παπάδες έξω! [αναμπουμπούλα. Κάποιος ακούγεται να λέει “δε θα γίνει το δικό τους”] Ακούτε! Ακούτε! Σιωπή… Εμείς φορέσαμε τα μαύρα και θα κρεμαστούμε σαν το Γρηγόριο τον Ε’ […] ελεύθερη πατρίδα. Ακούτε! Ακούτε! Σιωπή… [φασαρία από το κοινό] Αφήστε με να μιλήσω. Ακούτε… Είμαι παιδί ήρωα αλβανικών ορέων. Όταν εγώ ήμουνα 10 ημερών, ο πατέρας μου 25 ετών σκοτώθηκε στην Αλβανία για να υπάρχει αυτός […] [δεν ακούγεται από τη φασαρία, αλλά δείχνει επιθετικά τον Φράγκο] [χειροκροτήματα, έπειτα τραβολογιούνται λίγο με το Δήμαρχο που προσπαθεί να τον συγκρατήσει] Να μάθετε ότι εδώ έχετε έναν τρελό Δεσπότη, διάδοχο του Γρηγορίου του Ε’ [κάποιος από το πλήθος φωνάζει “δεν είναι σωστό” ενώ ο Μητροπολίτης τινάζει βίαια το χέρι του Αντιδημάρχου νομίζω, προσπαθώντας να βγει έξω, ενώ πάει να το συγκρατήσει. Κάποιος άλλος φωνάζει “να βγει αυτός έξω” δις, εννοώντας τον Φράγκο.]
Ομολογουμένως το κείμενο της Μητρόπολης είναι παραλλαγμένο με τέτοιον τρόπο, που ο Μητροπολίτης μοιάζει να είναι ήρεμος και εύγλωττος, σχεδόν φωτισμένος από… Άγιο Πνεύμα, με ωραία και στρωτή γλώσσα. Μάλλον έτσι θα ήθελε να τα είχε πει ο Μητροπολίτης. Επίσης σημείωσα με πλάγια γράμματα στο αντίστοιχο κείμενο της Μητρόπολης τις νοηματικές ανακρίβειες ή και προσθήκες, βάσει αυτών που ακούγονται στο βίντεο. Χώρια που όλο το κείμενο είναι μια συρραφή προτάσεων και επιφωνημάτων του Μητροπολίτη, τα οποία έχουνε κλείσει εντός εισαγωγικών για να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση μονοκόμματης δήλωσης.
Τι να σχολιάσει κανείς εδώ πέρα τώρα. Την αντιχριστιανική και ίσως και αντιδημοκρατική συμπεριφορά του Μητροπολίτη, που όχι μόνο επιτίθεται λεκτικά σε εκλεγμένο δημοτικό σύμβουλο, ο οποίος άλλωστε εξέφρασε την πάγια πολιτική του κόμματός του, αλλά τον στολίζει και με κατάρες; [Εδώ θέλω να προσθέσω ότι φυσικά και ο Μητροπολίτης είχε δημοκρατικό δικαίωμα να απαντήσει, αλλά το περιεχόμενο της απάντησης και η επιχειρηματολογία του ήταν… :|] Το ότι ο Μητροπολίτης παρεξηγήθηκε επειδή νόμισε ότι ο Φράγκος έλεγε ότι απαγορεύεται η παρουσία του, πράγμα που ούτε ειπώθηκε, ούτε ισχύει; (To διευκρινίζει και στην ομιλία του αμέσως μετά ο Δήμαρχος, ζητώντας ομοψυχία για χάριν της προόδου της Γορτυνίας.) Ή το κοινό που ζητάει να φύγει ένας εκλεγμένος εκπρόσωπος 761 δημοτών του Δήμου Γορτυνίας, επειδή παρεξηγήθηκε ένας ιερωμένος; Δεν μπορεί κάποιος να εκφράσει επίσημα διαφωνία χωρίς να ξεσπάει καυγάς; Αυτή είναι πλέον η ποιότητα της ελληνικής δημοκρατίας;
Η μόνη μου επιφύλαξη είναι ότι μπορεί η επίθεση να έγινε λόγω προηγουμένων μεταξύ Μητροπολίτη και τοπικού ΚΚΕ, αλλά φυσικά αυτό δεν μπορώ να το ξέρω (δε θα μου έκανε εντύπωση όμως· συνηθισμένο φαινόμενο).
Στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία. Δεν έχουμε ούτε οχλοκρατία, ούτε δικτατορία της πλειοψηφίας, ούτε δικτατορία των νεκρών. Με φοβίζουν ιδιαίτερα άτομα που νομίζουν ότι δικαιούνται να ομιλούν ως εκπρόσωποι των νεκρών συμπολιτών μας. Πολύ φοβάμαι πως αρχίζει σιγά-σιγά να ξαναξυπνάει ο πολιτισμικός πόλεμος (παρόμοιος με αυτόν που μαίνεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη) και σε συνδυασμό με την έντονη οικονομική κρίση, ο αέρας έχει αρχίσει να μυρίζει επικίνδυνα μπαρούτι. Αυτό ήταν μια μικροέκρηξη. Θα μπορέσουμε να αποφύγουμε το μεγάλο μπαμ; Το μόνο βέβαιο πάντως, είναι ότι ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους είναι πολύ μακριά ακόμα.
Για να μην ψάχνετε, παραθέτω και το επίμαχο άρθρο 52 του Ν.3852/2010 (του γνωστού “Καλλικράτη”) Επίσης ο Φράγκος πρέπει να έκανε ένα μικρό λάθος, αφού οι ορκωμοσίες ξαναναφέρονται στο άρθρο 55 (και όχι 54) για την ορκωμοσία των αναπληρωματικών, που την κάνει ο Δήμαρχος.
Ορκωμοσία των δημοτικών αρχών
1. | Μετά την ανακήρυξη του επιτυχόντος και των επιλαχόντων συνδυασμών ο δήμαρχος, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι σύμβουλοι του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και οι τοπικοί εκπρόσωποι κοινοτήτων πριν από την ημέρα εγκατάστασης και ανάληψης των καθηκόντων τους δίνουν τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι να είμαι πιστός στην πατρίδα, να υπακούω στο Σύνταγμα και στους νόμους και να εκπληρώνω τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου». | 2. | Η ορκωμοσία γίνεται στο κατάστημα του δήμου σε δημόσια συνεδρίαση, της οποίας ο ακριβής χρόνος (ημερομηνία και ώρα) ορίζεται από τον εκλεγέντα δήμαρχο. | 3. | Για την ορκωμοσία συντάσσεται πρακτικό, το οποίο υπογράφεται από το δήμαρχο, τους συμβούλους και τους τοπικούς εκπροσώπους που ορκίστηκαν. Το πρακτικό αυτό συντάσσεται σε δύο (2) αντίτυπα, από τα οποία το ένα αντίτυπο παραμένει στο δήμο και το άλλο αποστέλλεται στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Τα προαναφερόμενα πρόσωπα αναλαμβάνουν τα καθήκοντά τους από την ημέρα της εγκατάστασης. | 4. | Σε όσες περιπτώσεις η ορκωμοσία δεν πραγματοποιήθηκε για λόγους αντικειμενικής αδυναμίας, ο δήμαρχος καλεί τον επιτυχόντα προς ορκωμοσία εντός πέντε (5) ημερών, αφότου του γνωστοποιήθηκε η άρση των λόγων. | 5. | Αν γίνει δεκτή η ένσταση που ασκήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 47 και ακυρωθεί από το αρμόδιο δικαστήριο η απόφαση του άρθρου 44, η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων επαναλαμβάνεται με πρωτοβουλία του δημάρχου που εκλέγεται με βάση τη δικαστική απόφαση. |
Έφριξα! (Επαναδημοσίευσα επίσης.)
Μερσί φορ δε πλάγκ. 🙂 Κι εγώ έφριξα, γι’αυτό και το έγραψα.
Φαντάσου να ‘ταν ο Πειραιώς Σεραφείμ!
Μμμμ… δεν ξέρω. Αυτός είναι περισσότερο του γραπτού και δεν τον έχω ακούσει να παρεκτρέπεται με φωνασκίες. Φυσικά, όταν ανοίγει τον στόμα του κι αυτός λέει διάφορα “ωραία”, αλλά δεν τον έχω δει έξω φρενών.
kala, e…SAS LUPAMAI…
kairos htan..bghke epitelous enas episkopos kai milhse swsta….kai seis pou na to anteksete..
Koroido htan o pateras tou pou polemhse kai skotw8hke gia na mporeite twra eseis TA FASISTIKA EGWKENTRIKA ONTA na kanete touw eksypnous apo ton kanape sas..
Ws giatros pou eimai xronia twra, exw dei pollous dhlwmenous “a8eous” na tremoun san to psari thn wra toy 8anatoy kai na metaniwnoyn pikra gia ta pisteuw tous kai na zhtane tis teleutaies tous stigmes kapoion ierea na tous eksomologhsei…osoi prolabane bebaia…
an tolmate dhmosieuste to sxolio auto…h mhpws “pla8ete” ws sxolia mono ayta pou 8elete?
epitelous
Συμφωνώ ότι πολλές φορές κάποιοι άθεοι μπορεί να το γυρίζουν στο θεϊσμό όταν ζορίζουν τα πράγματα,π.χ σε κάποια θεομηνία,η όταν έχουν να αντιμετωπίσουν το θάνατο,αλλά σαν ένθεος που είμαι,προτείνω να μην αντιμετωπίζουμε την αθεϊστική κατάσταση με νεύρα και ειρωνεία,δεν είναι σωστό κάτι τέτοιο,σκέψου απλά ότι αν είσαι ένθεος,ο θεός δεν θέλει να αντιδράμε έτσι,αλλά να μιλάμε με βάση τα λόγια του χριστού.
Όλα αυτά στα λέω φιλικά,χωρίς να σου τη λέω.
Ο μόνος λόγος για τον οποίο δε θα δημοσιευόταν αυτό το σχόλιο είναι ότι είναι γραμμένο σε greekish. Σοβαρά, ένα κάρο μετατροπείς υπάρχουν.
Βλέπω είσαι κι εσύ μέντιουμ και ξέρεις γιατί πολέμησε ο άνθρωπος. Μπράβο, να το αξιοποιήσεις το κληρονομικό χάρισμα. Εγώ απορώ ακόμα με Χριστιανούς που εγκρίνουν τέτοιου είδους συμπεριφορές από ιεράρχες που υποτίθεται πως πρέπει να πρεσβεύουν την αγάπη και τη συγχώρεση.
Συμφωνώ ότι πολλές φορές κάποιοι άθεοι μπορεί να το γυρίζουν στο θεϊσμό όταν ζορίζουν τα πράγματα…
Δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα όταν ένας άνθρωπος είναι σε συναισθηματική φόρτιση. Ούτε όταν ένας άθεος βρίσκεται στο νεκροκρέβατο, ούτε όταν ένας Χριστιανός βλαστημάει και φωνάζει “δεν υπάρχει Θεός” επειδή σκοτώθηκε το παιδί του σε ατύχημα.
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί να ζητάει το θεό εκείνες τις στιγμές;;αφού δεν πιστεύει πως υπάρχει,δηλαδή η συναισθηματική φόρτιση αλλάζει ξαφνικά τα πιστεύω του;;γιατί δεν παρακαλάει να τον σώσει η επιστήμη και τα επιτεύγματα της;;;η γνώμη μου είναι ότι αυτές οι στιγμές μαρτυρούν την ύπαρξη του θεού και από τους άθεους,γιατί ο άνθρωπος έχει ανάγκη από έναν ανώτερο δημιουργό και βοηθό του,καταλαβαίνει ότι αυτός κρατάει τις τύχες μας,αυτός γνωρίζει το καλό μας και αυτός μπορεί να μας βοηθήσει σε κάθε μας στιγμή στη ζωή.
Αν κάποιος χριστιανός σε δύσκολη στιγμή πει…δεν υπάρχει θεός…τότε μέγα λάθος του,ξεγράφει το θεό επάνω επάνω σε μια δύσκολη στιγμή που στο κάτω κάτω πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να είναι και δυσκολία που επιτρέπεται από το θεό για να δοκιμάσει την πίστη του,αφήνει το θεό σε μια φάση συναισθηματικής φόρτισης,αλλά το αντίθετο,δηλαδή αυτό που συμβαίνει με τους άθεους,είναι πιο περίεργο,πως από εκεί που δεν υπήρχε θεός ξαφνικά υπάρχει;;πως επικαλούνται κάτι που δεν πιστεύουν ότι υπάρχει;;πως από εκεί που πολεμούσαν πιθανή ύπαρξη του θεού,ξαφνικά ζητάν να τους βοηθήσει;;
Δε βλέπω διαφορά μεταξύ των δύο παραδειγμάτων (από το κείμενό σου παραλλαγμένο):
Δηλαδή η συναισθηματική φόρτιση αλλάζει ξαφνικά τα πιστεύω του; Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί να απορρίπτει το θεό εκείνες τις στιγμές; αφού πιστεύει πως υπάρχει,δηλαδή η συναισθηματική φόρτιση αλλάζει ξαφνικά τα πιστεύω του;… η γνώμη μου είναι ότι αυτές οι στιγμές μαρτυρούν την μη ύπαρξη του θεού και από τους θρήσκους
Κλασσική περίπτωση δύο μέτρα-δύο σταθμά. Αυτό που σε βολεύει είναι απόδειξη, αυτό που δε σε βολεύει είναι απλά μέγα λάθος.
γιατί ο άνθρωπος έχει ανάγκη από έναν ανώτερο δημιουργό και βοηθό του
Κατανοείς ότι το “θέλω να υπάρχει κάτι” δεν σημαίνει ότι υπάρχει κιόλας, ε; Αν αποδεικνύει κάτι είναι ότι ο άνθρωπος στα σκούρα προσπαθεί να πιαστεί από το οπουδήποτε, όσο παράλογο κι αν είναι.
Να το λήξουμε εδώ για την ώρα; Θα βρούμε ευκαιρία να τα ξανασυζητήσουμε, άλλωστε σε καταλληλότερο σημείο. Θα ήθελα την άποψή σου για το θέμα του άρθρου.
Evan T
Σωστά,ξέφυγα από το θέμα,ας το συζητήσουμε κάποια άλλη φορά σε άλλο άρθρο.
Όσον αφορά το θέμα του άρθρου δεν έχω γνώμη και δεν με πολυενδιαφέρει το θέμα,θα σταθώ όμως σε δύο φράσεις του Μητροπολίτη: Ντροπή σε μερικούς και πάλι ντροπή τους,που βάλθηκαν να κάνουν την Ελλάδα μας άθεη.Δεν θα τους αφήσουμε.
Αυτή δεν είναι αντιμετώπιση,τι πάει να πει ντροπή στους άθεους;;έτσι πρέπει να μιλάνε όσοι πιστεύουν στο θεό;;εγώ δεν θα κρίνω κανένα,ο θεός θα κρίνει,όμως όταν είσαι χριστιανός και θες να μιλήσεις σε έναν άθεο,θα του μιλήσεις με σεβασμό πάνω απ όλα,ο χριστός δίδαξε αγάπη και αυτή θα πρέπει να τη δείχνουμε εμείς οι χριστιανοί,το να βάλεις εναντίον των άθεων δεν βγάζει πουθενά,ούτε ο θεός θέλει κάτι τέτοιο,γι’ αυτό και έδωσε στον καθένα το δικαίωμα να πιστεύει σε ότι θέλει.
Ο Χριστός, ειπε να γυρισουμε και το αλλο μαγουλο αλλα πηρε και βουρδουλα…και πεταξε εξω απο το ναο του οσους εκμεταλλευτες και κλεφτες τον επιβουλευονταν….φτανει πια η καραμελα “με αγαπη” , οχι φωνες κ.λ.π.
δηλ. οταν ερθει ο κλεφτης με το οπλο στο σπιτι σου εσυ θα πρεπει να του φερθεις “με αγαπη”? να του ανοιξεις και την πορτα? οποτε αναλογα με την καθε περιπτωση φερομαστε και αναλογα , με βαση παντα την αγαπη..
Και επειδη οσοι ζοριζονται και δεν εχουν κατι σοβαρο να πουν τους πειραζουν τα greeklish, γι΄αυτο και γω τα΄γραψα στα Ελληνικα…
Τα greeklish είναι πολύ εκνευριστικά και δυσανάγνωστα. Ευχαριστώ για τον κόπο σου.
Η αγάπη δεν είναι “καραμέλα”, αγαπητέ. Υποτίθεται ότι η σημαντικότερη εντολή του Ιησού είναι η αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον ως εαυτόν (αν ήμουν Χριστιανός θα το θεωρούσα μεγάλη βλασφημία να αναφέρεται ως “καραμέλα” ο δογματικός πυρήνας του Χριστιανισμού).
Δεν γίνεται και να είσαι Χριστιανός (και δη Ορθόδοξος), αλλά και να θες να αιτιολογείς και τη βία. Διαλέγεις ένα από τα δύο. Και τα δύο δεν γίνονται. Για το περιστατικό με τον Ιησού στο Ναό σου έδωσε την χριστιανική οπτική ο Ανδρέας παρακάτω.
BTW, πατώντας το “απάντηση” πάνω από το εικόνιδιο σε ένα σχόλιο, η απάντησή που γράφετε μπαίνει ακριβώς από κάτω και όχι στο τέλος της γραμμής.
ΜΗΝ ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σεμνότατο το ψευδώνυμό σας και πολύ εύγλωττο το σχόλιό σας. Μόνο που δε μας είπατε τη γνώμη σας για τη συμπεριφορά του Μητροπολίτη.
epitelous
Ναι αλλά και οι φωνές δεν οδηγούν πουθενά,αν έρθει κάποιος και μας πει όχι δεν θα πιστεύεται γιατί έτσι θέλω η κοροϊδεύει τα πιστεύω μας και κοροϊδεύει το όνομα του θεού και του χριστού,τότε μπορούμε να αφήσουμε λιγάκι τις ευγένειες και να του δώσουμε να καταλάβει ότι η πίστη μας στο θεό και το χριστό είναι σημαντικές για εμάς,όταν όμως κάποιος είναι άθεος και εκφράζει και αυτός το δικό του πιστεύω,χωρίς να προσβάλει τις δικές μας πεποιθήσεις,τότε ποιός ο λόγος να βάλουμε εναντίον του;;;δεν θα τον κρίνουμε εμείς για τη στάση του,παρά μόνο ο θεός.
Ο χριστός πήρε και βούρδουλα,αλλά ο χριστός είναι θεός και τιμωρεί για να μπούμε στον ίσιο δρόμο,εμείς όμως δεν είμαστε θεοί,καλό είναι να είμαστε μακρόθυμοι,υπομονετικοί και πράοι.
οποτε αναλογα με την καθε περιπτωση φερομαστε και αναλογα , με βαση παντα την αγαπη..
Αυτό πιστεύω και εγώ,αλλά όπως είπες και εσύ ανάλογα με την περίπτωση,όταν ο άλλος προσβάλει κάτι που για εσένα είναι η ζωή σου,τότε σε προκαλεί και θα ήταν καλό να του δώσουμε να καταλάβει ότι δεν πρέπει να μιλάει αλαζονικά για κάτι που εμείς πιστεύουμε,αλλά στην περίπτωση που κάποιος είναι άθεος τι;;θα αρχίσουμε να του φωνάζουμε και να βάλουμε εναντίον του λες και έχουμε κάνα μίσος,συνάνθρωπός μας είναι και είναι δικαίομά του να μην πιστεύει αν δεν θέλει,δωσμένο από το θεό,αν ο θεός το ήθελε θα μας έκανε όλους να πιστεύαμε με το έτσι θέλω,αλλά επειδή μας αγαπάει μας δίνει το δικαίομα να επιλέξουμε.
Και δεν είναι καθόλου καραμέλα η αγάπη τη δίδαξε ο χριστός και αν θέλουμε να μην φέρουμε απλώς μια ταμπέλα που να γράφει (ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ) αλλά να είμαστε πραγματικοί ακόλουθοι του χριστού θα πρέπει να αγαπάμε ακόμα και αυτούς που μας μισούν και φυσικά να εκτελούμε πιστά όλα όσα μας δίδαξε ο χριστός,αν το κάνουμε θα μας γεμίσει με τη χάρη και τη δύναμή του και τότε θα γινόμαστε όλο και πιο δυνατοί απέναντι στο διάβολο που μας βάζει συνεχώς εμπόδια.
@πάνσοφη
ΜΗΝ ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
…και η ζωή.Μόνο αν πιστέψουμε στο σωτήριο έργο του χριστού θα σωθεί η ψυχή μας και θα βρεθεί μια ημέρα κοντά στο θεό.
Ακού φίλε,μη σου λένε παραμύθια ο Χριστός ειν’ η αλήθεια!!!!!!!!!!!!
Πάνσοφη/Epitelous, αν θες μπορείς να μείνεις στην παρέα για συζήτηση κι αν ο Χριστός είναι η αλήθεια, θα χαρώ να δω τις προσπάθειές σου να το αποδείξεις. Με τον Αντρέα πάντως κάνουμε ωραιότατες συζητήσεις, αν και διαφέρουμε φιλοσοφικά. Διάλεξε μόνο ταυτότητα. Ή θα γράφεις ως epitelous ή ως πάνσοφη.
Σπάνια σχολιάζω τα λίγα που διαβάζω στη μπλογκόσφαιρα, αλλά θα ήθελα να κάνω δυο ακριβώς σχόλια για το θέμα των νεκρών των αλβανικών ορέων και κατά πόσο αυτό νομιμοποιεί τον οποιοδήποτε να επικρίνει τους άθεους. Πρώτον, οι νεκροί των ορέων δεν πολέμησαν ενάντια σε ορδές άθεων, αλλά σκοτώθηκαν μαχόμενοι ομόδοξους χριστιανούς. Δεύτερον, οι νεκροί κομμουνιστές, ανεξαρτήτως πίστεως ή απουσίας αυτής, είναι σίγουρα περισσότεροι από τους νεκρούς παπάδες, ακόμα και αναλογικά. Για να μη μετρήσω και τους νεκρούς της αντίστασης.
Disclaimer: Δεν είμαι κομμουνιστής, σίγουρα πάντως είμαι άθεος και, για την περίπτωση κατά την οποία κάνω λάθος και υπάρχει θεός, αντίθεος.
-m-
PS Η απαγόρευση των greeklish fysika kai synista logokrisia, an kai posws m’endiaferei -den prokeitai na xanar8w kata dw, etsi ki alliws.
Αν ήταν κανένας Ταλιμπάν και Μουφτής… ή κανά μέλος της Ιστορικής Σταλινικής Επιτροπής της ΕΣΣΔ, πρίν από 24 έτη δε θα είχε κανένα πρόβλημα ο σύντροφος Φράγκος….!
ΓΙΑ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΡΑΓΚΟΣ Ο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΦΡΑΓΚΟ ΣΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙΣ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΓΕΛΟΙΕ. ΟΛΟΙ ΣΕ ΓΙΟΥΧΑΡΑΝ ΘΥΜΑΣΑΙ;;;
Είναι δυνατον οι Κομμουνισται που αρπαξαν τα οπλα κατά του Ελληνικου Στρατου ,Λαου, Θρησκειας,και Εννομης Ταξης ,να Καγχαζουν για το τι ΟΡΙΖΕΙ ο ΝΟΜΟΣ ???? Γλοιωδη Προδοτη.
Μάλλον ξανακατεβαίνει υποψήφιος ο Φράγκος στις φετινές εκλογές, αν κρίνω από τα παραπάνω σχόλια. Με λίγη τύχη ίσως και να ξαναξεκατινιαστούν με τον Ιερεμία στη νέα ορκωμοσία.